• info@lopas.ir
  • امروز : جمعه 22 تیر 1403
هشدار دامپزشکی شهرستان میبد در خصوص بیماری هاری
0 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان میبد،سید امیر شاطرچی؛ رئیس دامپزشکی شهرستان، درخصوص بیماری مهلک و کشنده هاری هشدار داد.

دکتر شاطرچی در این خصوص اظهار کرد: بیماری هاری یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بوده و یک بیماری ویروسی حاد و کشنده است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می کند که اگر پس از گزیده شدن فرد توسط حیوان هار بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه نکند؛ مرگ حتمی است.
وی در ادامه گفت: عمده ترین راه انتقال این بیماری از طریق گاز گرفتن یا خراش توسط حیوانات آلوده که به واسطه حضور ویروس در بزاق این جانداران از جمله سگ و گربه به انسان و سایر پستاران اهلی  منتقل می شود، اعلام کرد.
شاطرچی یادآور شد با عنایت به اینکه هدف نهایی تعیین شده در برنامه مبارزه با بیماری هاری حذف و یا کاهش موارد هاری انسانی از طریق کنترل هاری در سگ‌های صاحب دار، سگ های گله است، لذا انجام واکسیناسیون منظم مهم ترین شاخص در راستای تحقق هدف یاد شده می باشد که در همین راستا واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار و سگ های گله علیه بیماری هاری توسط کارشناسان این اداره به‌صورت رایگان از طرف دامپزشکی صورت می پذیرد.
در پایان دکتر شاطرچی بیان نمود شهروندانی که به نوعی با سگ در تماس هستند تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون سالانه اقدام کنند.

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری