• info@lopas.ir
  • امروز : جمعه 22 تیر 1403
صدور 21 هزار مجوز بهداشتی قرنطینه ای حمل دام و فراورده های خام دامی در سبزوار
2 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، از صدور بیست و یک هزار و هشت، مجوز بهداشتی قرنطینه ای حمل دام و فراورده های دامی، در سال 1402 در شهرستان، خبر داد.

دکتر برات الله زیدابادی، گفت: براساس قوانین  سازمان دامپزشکی کشور، برای جابه جایی دام و فرآورده های خام دامی، باید مجوزهای بهداشتی، قرنطینه ای حمل از دامپزشکی مبدأ، صادر شود.

وی، افزود: مرغ زنده به منظور کشتار، حمل دام زنده گاو و گوسفندد، گوشت مرغ، گاو، گوساله، شیرخام، انواع آلایش خوراکی دام و طیور، پا و پنجه مرغ و تخم مرغ، حجم بالایی از مجوزهای صادره را به خود اختصاص داده اند.

زیدابادی، در ادامه افزود: برای صدور مجوزهای بهداشتی محموله های دامی و فراورده های خام دامی، کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان  و مسئول فنی بهداشتی واحد مربوطه نسبت به بررسی شرایط بهداشتی محموله مورد نظر براساس ضوابط و قوانین سازمان دامپزشکی اقدام کرده و در صورت دارا بودن شرایط بهداشتی لازم، نسبت به صدور مجوز مربوطه اقدام می کنند.

این روابط عمومی، به نقل از رییس شبکه دامپزشکی سبزوار، خاطر نشان کرد: در راستای نظارت بر سلامت جمعیت دامی و فراورده های خام دامی و جلوگیری از حمل غیر مجاز و قاچاق دام، در سال گذشته تعداد 21 هزار و هشت فقره مجوز گواهی بهداشتی قرنطینه ای، از مبدا سبزوار صادر شده است و ورود تعداد 17 هزار و 304 فقره مجوزه بهداشتی قرنطینه ای حمل دام و سایر فراورده های دامی به سبزوار، تایید شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار، در پایان تاکید نمود: حمل و نقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی -قرنطینه ای دامپزشکی مجاز می باشد و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری