• info@lopas.ir
  • امروز : شنبه 16 تیر 1403
 منتظر حذف یارانه ها باشیم؟
2 بازدید
(کل 0 توسط 0 نفر)

گفته می شود که با طرح « وان » هرچقدر میزان مصرف کم تر باشد، پول بیشتری نصیب شخص خواهد شد. در این صورت باید انتظار داشت که استفاده از خودروی شخصی، طبقاتی خواهد شد.
منتظر حذف یارانه ها باشیم؟

در آستانه انتخاباتی دیگر برای ریاست‌جمهوری، سعید جلیلی بار دیگر پرونده «طرح وان» برای تعیین تکلیف یارانه انرژی را باز کرده است. طرحی که سه سال پیش و در جریان کارزار انتخابات ۱۴۰۰ نیز مطرح کرده بود و این بار هم همان اظهارات را بیان کرده و مشخص است که در صورت پیروزی، ‌برنامه بلندپروازانه‌ای برای یارانه انرژی دارد.

​ اولین بار سعید جلیلی در مناظره دوم کاندیداهای ریاست‌جمهوری اظهاراتی کرد که تشریح شیوه حکمرانی دولت احتمالی او بر حوزه یارانه انرژی بود. او گفت: «...آن خانواده‌ای که ۳ خودرو دارد، ۱۲ برابر خانواده‌ای که خودرو ندارد، یارانه دریافت می‌کند و بنزین ۱۵۰۰ و ۳۵۰۰ هزار تومانی می‌گیرد. این خانواده ۱۲ برابر از خانواده‌ای که خودرو ندارد با اینکه مرفه‌تر است اما یارانه دریافت می‌کند... این نشان می‌دهد که مناسباتی که وجود دارد تصحیح جدی نیاز دارد... ما چند طرح جدی داریم یک همین طرحی است که مطرح شد و طرح وان که داشتیم که انرژی چگونه به بهترین شکل توزیع شود و مردم همه یارانه‌ای که می‌خواهند داشته باشند عادلانه باشد.»

لوپاس

ارسال دیدگاه

کد امنیتی رفرش

× پنل کاربری